Farkle: Ένα εθιστικό, μεσαιωνικό παιχνίδι
Χαίρε ταξιδευτή,
Το πρώτο παιχνίδι του Fantasy Wanderer είναι γεγονός! Έπειτα από αμέτρητες περιπλανήσεις, αποφάσισα να αναβιώσω ένα εθιστικό και διασκεδαστικό, μεσαιωνικό παιχνίδι: το Farkle. Άσε με, λοιπόν, να σου πω την ιστορία του…
Προέλευση Farkle:
Κάποτε, πριν πολλά πολλά χρόνια, μέσα στην οχλαγωγία των καπηλειών και των λιμανιών, γεννήθηκε ένα παιχνίδι. Το όνομά του, όπως και η ταυτότητα εκείνου που το δημιούργησε, έχουν χαθεί στην αχλή των θρύλων, με την επικρατέστερη εκδοχή να μας πηγαίνει στην μακρινή και παγωμένη Ισλανδία του 15ου αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, το 1492 μ.Χ., είχε ταξιδέψει εκεί, από το μακρινό Wasack, ένας Άγγλος ευγενής, επονομαζόμενος Sir Albert Farkle ο 1ος. Εθισμένος στον τζόγο, είχε γίνει μόνιμος θαμώνας των χαμαιτυπείων και γρήγορα έχασε όλη του την περιουσία, εκτός από τα έξι τυχερά του ζάρια κι ένα χρυσό νόμισμα. Αποφασισμένος να αποκαταστήσει το όνομα της οικογένειάς του και να καταφέρει να γυρίσει πίσω, δημιούργησε ένα διασκεδαστικό και εύκολο παιχνίδι, το οποίο πολύ γρήγορα έγινε δημοφιλές σε όλα τα λιμάνια και τα χάνια του κόσμου. Οι κανόνες του αλλάζουν ανάλογα με την καταγωγή και την εμπειρία του εκάστοτε αφηγητή. Άσε με, λοιπόν, έπειτα από πολλά και μακρινά ταξίδια, να σου παρουσιάσω, ως Fantasy Wanderer, την αγαπημένη μου εκδοχή του Farkle.
Προετοιμασία:
Το Farkle μπορεί να παιχτεί με όσους παίχτες θέλουμε. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα σετ από τον Fantasy Wanderer (6 ζάρια και ένα χειροποίητο, σκαλιστό κύπελλο) κι ένα χαρτί για τη βαθμολογία.
Αρχή παιχνιδιού:
Στην αρχή, οι παίκτες συμφωνούνε στους πόσους πόντους λήγει το παιχνίδι. Οι περισσότεροι επιλέγουν τους 10.000, αλλά αυτό εξαρτάται από την όρεξη και τον διαθέσιμο χρόνο του καθενός. Στα ανήλια χαμαιτυπεία, όπου έχω παίξει Farkle, σε αυτή τη φάση ο κάθε παίκτης βάζει στο τραπέζι το ποσό που έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους να ποντάρουν. Αλλά θέλω να σου θυμίσω το πως είχε καταντήσει ο Sir Albert από τον εθισμό του στον τζόγο. Οπότε, καλό είναι να παραλείψουμε αυτό το βήμα. Τέλος, ο κάθε παίκτης ρίχνει ένα ζάρι κι όποιος φέρει το μεγαλύτερο, ξεκινά πρώτος.
Διαδικασία γύρου:
Ο παίκτης τοποθετεί και τα 6 ζάρια στο κύπελλο, το ανακινεί καλά και τα ρίχνει. Για κάθε άσσο που φέρνει, μετράει για 100 πόντους και για κάθε πεντάρι, 50 πόντους. Αν φέρει 3 ίδια, τότε οι πόντοι είναι επί 100 και επί 2 για κάθε παραπάνω ίδιο αριθμό. Τέλος, αν φέρει σειρά 1-5, παίρνει 500 πόντους, 2-6 παίρνει 750 πόντους και 1-6 παίρνει 1500 πόντους. Τα ζάρια που έχουν φέρει κάτι από τα παραπάνω και που επιλέγει να κρατήσει για να πάρει τους πόντους (αναγκαστικά πρέπει να κατήσει τουλάχιστον ένα), τα βάζει στην άκρη και αν θέλει ξαναρίχνει τα υπόλοιπα. Αν και τα 6 ζάρια μπουν στην άκρη, τότε ξαναρίχνει όλα τα ζάρια. Αν, όμως, κανένα ζάρι δεν έχει φέρει κάτι από τα παραπάνω, τότε οι υπόλοιποι παίκτες τον δείχνουν φωνάζοντας Farkle και σταματά, χάνοντας τους πόντους που μπορεί να είχε συγκεντρώσει στον συγκεκριμένο γύρο. Παρ’ όλα αυτά, αν δεν ρίξει Farkle, όποτε είναι ικανοποιημένος με τους συγκεντρωμένους πόντους ή δε θέλει να ρισκάρει άλλο, τότε σταματά και παίρνει του πόντους που μάζεψε.
ΜΟΝΑ ΖΑΡΙΑ | |
ΑΡΙΘΜΟΣ | ΠΟΝΤΟΙ |
1 | 100 |
5 | 50 |
ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΙ | ||||
ΑΡΙΘΜΟΙ | 3 ΙΔΙΟΙ | 4 ΙΔΙΟΙ | 5 ΙΔΙΟΙ | 6 ΙΔΙΟΙ |
ΑΣΟΙ | 1000 | 2000 | 4000 | 8000 |
ΔΥΑΡΙΑ | 200 | 400 | 800 | 1600 |
ΤΡΙΑΡΙΑ | 300 | 600 | 1200 | 2400 |
ΤΕΣΣΑΡΙΑ | 400 | 800 | 1600 | 3200 |
ΠΕΝΤΑΡΙΑ | 500 | 1000 | 2000 | 4000 |
ΕΞΑΡΙΑ | 600 | 1200 | 2400 | 4800 |
ΣΕΙΡΕΣ | |
ΣΕΙΡΑ | ΠΟΝΤΟΙ |
1-5 | 500 |
2-6 | 750 |
1-6 | 1500 |
Νικητής:
Νικητής είναι ο παίκτης που συγκεντρώνει πρώτος τους προσυμφωνημένους πόντους λήξεις του παιχνιδιού.
Παράδειγμα:
Ο παίκτης ρίχνει τα 6 ζάρια και φέρνει:
- 1 άσσο – 100 πόντοι
- 2 δυάρια – 0 πόντοι
- 2 τεσσάρια – 0 πόντοι
- 1 πεντάρι – 50 πόντοι
Ο παίκτης επιλέγει να κρατήσει μόνο τον άσσο, γιατί θεωρεί ότι είναι καλύτερο να πετάξει τους 50 πόντους από το πεντάρι, για να ρίξει με περισσότερα ζάρια. Ρίχνει, οπότε, 5 ζάρια και φέρνει:
- 2 δυάρια – 0 πόντοι
- 3 εξάρια – 600 πόντοι
Ο παίκτης κρατά τα εξάρια και επιλέγει να ρισκάρει και να ρίξει και τα δύο τελευταία, όπου για καλή του τύχη φέρνει:
- 1 άσσο – 100 πόντοι
- 1 πεντάρι – 50 πόντοι
Ο παίκτης τα κρατά και τα δύο κι έτσι ξαναρίχνει και τα 6 ζάρια και φέρνει:
- Σειρά 2-6 – 750 πόντοι
- 1 τριάρι – 0 πόντοι
Ο παίκτης αποφασίζει να μην ρισκάρει άλλο και σταματά, παίρνοντας 1.600 πόντους και προσθέτοντάς τους στους υπόλοιπους που μάζεψε από προηγούμενους γύρους. Αν, όμως, ρίσκαρε και έριχνε το τελευταίο ζάρι, φέρνοντας ένα δυάρι, που δεν έχει πόντους, τότε θα έκανε “Farkle” και θα σταματούσε ο γύρος του, χάνοντας του 1600 πόντους που είχε συγκεντρώσει. Αν, όμως, ρίσκαρε και έριχνε το τελευταίο ζάρι, φέρνοντας ένα δυάρι, ή οποιαδήποτε άλλη ζαριά που δεν έχει πόντους, τότε θα έκανε “Farkle” και θα σταματούσε ο γύρος του, χάνοντας του 1600 πόντους που είχε συγκεντρώσει.
Το παιχνίδι κατασκευάστηκε από τον Fantasy Wanderer σε συνεργασία με το εργαστήριο Elia Woodcrafts και μπορείτε να το βρείτε σε δύο εκδόσεις: Σκαλιστό Ξύλινο Farkle και Ξύλινο Farkle.
No Comments
Sorry, the comment form is closed at this time.